Virusul

Trebuie eliminaţi cu toţii, viruşii de sus, de jos, de la stânga şi de la dreapta. Cei care stau în picioare, cei care stau jos, cei care merg, cei care dansează.
Cine sunt? Poate fi un hoţ nenorocit, sau un om care nu ştie că pe unde trece face rău, chiar şi neintenţionat. Îl punem în carantină şi pe el.
Cred că întreaga ţară e plină de viruşi şi suntem cu toţii infectaţi de a merge teleghidaţi, de parcă avem o răceală cronică în noi şi scăpăm de ea doar temporar, pentru că de unele lucruri nu poţi scăpa cu adevărat niciodată, decât dacă îţi dai tu un restart la creier şi asta e mai dificil, mai ales după o anumită vârstă.
Ce panaceu putem cumpăra să ne protejăm de ce se întâmplă în jurul nostru? O piele tăbăcită şi trecută prin multe poate îndura multe, dar nu suportă insuportabilul.
Încercăm tot felul de leacuri băbeşti: să fim buni, să sperăm, să întoarcem şi celălalt obraz, să mergem înainte pentru că totul se va rezolva, după viscol iar e vremea bună, mâine e altă zi etc.
Am luat şi medicamente mai puternice: am tăiat legături, am învăţat să spun NU categoric, am refuzat să fac parte din anumite poveşti, mi-am ţinut coloana vertebrală, am ripostat paşnic.
Admir pe cei care au descoperit antivirusul şi orice s-ar întâmpla în lumea asta, ei îşi iau o doză din el dimineaţa şi sunt pregătiţi să înfrunte lumea şi orice s-ar întâmpla. Ce conţine?
Nu ştie nimeni, există doar zvonuri: un amestec de religie, cu sfidare a normelor, multă iubire şi curaj. Nimeni nu cunoaşte însă ingredientul minune… Care o fi?

Comentarii