Nevoia de DRAGOSTE


O perioada din viata mea, am avut intrebari carora nu le gaseam raspunsul sau…il stiam doar ca nu “sapam”destul de adanc in interiorul meu pentru a constientiza raspunsurile.
Sunt fericita pentru existenta in viata mea a unor persoane pe care le iubesc si pentru care multumesc Universului ca fac parte din viata mea.Ne bucuram impreuna de fiecare pas facut in evolutia noastra de autocunoastere, invatand unul de la celalalt. Am o avut discutie extrem de constructiva,ca de altfel orice discutie pe care noi o avem, cu privire la NEVOI…la satisfacerea lor…Nevoile unei persoane sunt multe si, deseori, nesatisfacute.
Dragostea este,pentru toti,nevoia cea mai importanta!
Sa traiesti cu un partener/a intr-un mod satisfacator este rareori usor.Dragostea pe care care o primesti sau o oferi se amesteca deseori cu nesiguranta interioara,neputinta,teama de a fi abandonat sau respins, in acest fel ajungandu-se la dependenta.

Pentru a-ti gasi autonomia in relatie e nevoie de “retusare” si desavarsirea procesului de:dependenta,contradependenta,interdependenta si independenta.
A simti este prima etapa a procesului.Caldura,teama,tristetea,nevoia de dragoste,de tandrete…se recunosc prin intermediul senzatiei,mijlocul cel mai simplu de a avea acces la sentimente: teama,manie,frustrare,bucurie,satisfactie…Odata cu constientizarea lor,poti afla de unde vin aceste sentimente…si ,prin exercitiu,le poti controla in asa maniera incat sa nu ajungi “sclavul” lor.Intri astfel in contact cu tine insuti si poti avea o relatie sanatoasa cu cei din jur.Lipsa controlului poate duce la proiectie. Proiectia este operatia prin care atribuim altora(persoana sau situatie) calitati,sentimente,dorinte proprii pe care nu le recunoastem sau le negam existenta(gandim in locul altora sau presupunem ce ar putea gandi).
Ceea ce duce la aceasta proiectie este o intersectare a doua evenimente:
*unul actual(aici si acum);

* unul vechi,traumatizant,foarte asemanator cu cel actual(undeva, candva am mai simtit asta,mi s-a mai intamplat asta).
Chiar daca evenimentul actual este inofensiv,faptul ca se aseamana izbitor cu o situatie din trecutul nostru(stimulul) aduce trauma puternica in prezent.
Autonomia nu inseamna nici izolare,nici pasivitate si independenta,ci o interdependenta armonioasa si sanatoasa.Libertatea mea se opreste acolo unde incepe libertatea celuilalt! Sunt liber sa fumez cat doresc,dar asta nu inseamna ca imi oblig familia sa inhaleze fumul…sunt liber sa beau, pana cad jos,dar asta nu imi da dreptul sa imi trezesc familia dupa miezul noptii sa fac scandal!…Sa il respecti pe celalalt inseamna sa-i respecti libertatea de alegere.
Abia dupa ce procesul de autocunoastere este pe deplin activ(ca de incheiat nu se incheie niciodata,mereu descoperi ceva in interiorul tau),abia dupa ce ai invatat controlul asupra propriilor nevoi,se poate ajunge la o relatie sanatoasa,in care poti sa faci ceea ce iti place si la fel si persoana pe care o iubesti.In acest fel poti construi o relatie autentica si contructiva.Pentru a fi iubit e necesara o stima fata de tine insuti,sa te iubesti,sa te apreciezi,sa te simti puternic, autonom si totodata sociabil,capabil sa ajungi acolo unde iti propui!


Aminteste-ti ca in dragoste,ca si la banca,credit li se acorda doar bogatilor!

Comentarii