Iti esti de ajuns

Nuta Istrate Gangan (WwW:)


Daca m-ai cunoaste mai bine ai sti doua lucruri despre mine:
Ca am incredere in mine ca femeie si ca am prietene frumoase.
Prietene frumoase am avut intotdeauna,increderea in fortele mele feminine a venit cu timpul.Pe parcurs am invatat ca nu trebuie sa fii blonda, inalta si slaba ca sa fii frumoasa si ca cine are curajul sa te priveasca in ochi si sa desluseasca omul care se ascunde in interior merita sa ramana in viata ta.
Am invatat ca frumusetea unei femei nu sta in pantoful cu toc inalt ci in felul cum paseste pe tocuri si ca increderea in tine iti lumineaza fata mai intens decat fondul de ten de la Chanel.
Am invatat ca frumusetea unui san de femeie nu sta in forma,consistenta  sau marime ci in tandretea palmei care il modeleaza.
Am avut o perioada in viata mea,in anii mai tineri, cand nu indrazneam sa arat conturul unui san,decupat in materialul moale al unui pulover mulat.Toate hainele imi erau cu doua numere mai mari pentru ca nu vroiam sa atrag atentia nimanui.Si asta in momentul in care chiar vroiam sa atrag atentia cuiva.Nu m-am inteles atunci si nu ma straduiesc sa o inteleg astazi pe cea de ieri...Cu toate acestea,intr-un fel ciudat,desi nu aveam incredere in mine ca aspect fizic, aveam o incredere fantastica in felul meu de a fi.Niciodata nu mi-a fost teama ca cineva nu o sa ma placa.STIAM ca daca iti iei timpul necesar sa ma cunosti, ca femeie ai sa ma placi ,iar ca barbat:),daca ai putina rabdare,ochi cu infrarosii si imaginatie bogata ai sa ma placi si mai tare.
Inca mai am niste idei fixe ramase pe undeva printr-un coltisor al creierului privind aspectul fizic.(dar as fi cu 30% mai putin femeie daca nu le-as avea,nu ?:)...Insa am in continuare incredere in fortele mele ca om in primul rand si apoi ca femeie.
De ce spun asta? Pentru ca veni vorba de prietene frumoase.
Garantat si cu dovezi:)o femeie aflata intr-o relatie de la care vrea mai mult sau in care  vrea sa ramana dar care nu prea are incredere in ea insasi si nici in dumnealui pertenerul prea mult,va fi inclinata sa ocoleasca relatiile cu femei frumoase.Nu va fi incantata sa aiba ca prietena o femeie mai draguta decat ea,chiar maritata si cu trei copii.Chiar daca ea insasi este frumoasa :).Suntem speriate de femeile frumoase...dar sa le mai avem si prietene ?:)
Ciudat nu ?
Toate am avut in viata la un moment dat,pentru trei luni,trei ani  sau treizeci de ani, un barbat cu ochi jucausi.
Nimic altceva nu te face mai increzatoare in fortele proprii decat acea privire a lui,acei ochi...ochii lui, care te zaresc in multime si care te fac sa simti ca tu esti singura persoana pe care o pot vedea.
Nimic,nici macar treizeci de kile-n plus nu-ti stirbesc increderea  in tine ca femeie asa cum o poate face un barbat care merge la bratul tau si care intoarce discret capul dupa o alta.Ai sa-mi spui ca "asa este el ","ramane doar cu privitul","tot acasa vine" sau "ochii vad,inima cere"...Poti sa-mi spui ce vrei...am fost pe strada aceea...si eu am zambit si glumit,o data, de doua ori,dar in interiorul meu s-a prabusit o lume.Sunt de acord,ce-i frumos e frumos...si noi suntem impresionate de cate o aparitie mai exotica,chiar daca suntem in relatii sanatoase,dar este o diferenta fantastica intre a privi cu ochi admirativi si a privi cu ochi alunecosi.
As fi o ipocrita daca as spune ca nu-i inteleg uneori pe barbati.Simtul estetic este extrem de dezvoltat la barbati.Nu este nici o scuza nici o explicatie.Pur si simplu ei vad "frumos" acolo unde noi vedem doar "dragut".Si as fi putin nedreapta daca i-as cere sa vada "dragutul" meu "frumos" si sa-i cer ca "frumosul" alteia sa treaca total neobservat.Nu este vorba decat de respect.

Chiar si atunci cand simti ca admiratia necontrolata se poate transforma in altceva si mai greu de controlat,trebuie sa ai bun simt si sa respecti persoana de langa tine.Pentru ca te respecti pe tine insuti in primul rand.Iti respecti alegerea.

Cand omul pe care-l iubesti te-a inselat si ai aflat, inima ti s-a sfaramat in mii de bucatele,te inchizi in tine pentru o vreme...apoi cauti o cale de supravietuire sentimentala.Te zbati intre a ramane,  a pleca sau a te razbuna.
Dar stii cum stai.Este crunt dar cel putin STII CUM STAI.
In cazul "ochilor jucausi" nu prea stii.
E ca un preludiu la o chestie nasoala si inevitabila...Si ciudat si perfect feminin,in loc sa fim clare despre ceea ce ne place si ce nu,pentru ca-l iubim, preferam sa ramanem "caldute", sa zambim strangandu-l si mai posesiv de brat,sa glumim ,"wow,o adevarata pitipoanca,nu ?" si, din cand in cand sa ne bosumflam pe bune si sa asteptam sa fim impacate cu vorbe dulci,"cum ca nu am sa mai fac,mami",pana in secunda in care o alta trece strada...
Intre timp samanta neincrederii in tine insati incolteste.Apoi rasare,infloreste si da roade.Iar peste ani si ani,cand el ti-a devenit sot,sau ti-a ramas partener,ocolesti femeile care i-ar putea starni din nou interesele ...jucause.Desi,in sinea ta stii ca el,de-a lungul timpului, nu s-a schimbat prea mult.Si ca nu femeile frumoase sunt principalele vinovate.
Bine este sa-ti alegi prietenele dupa afinitati,dupa ce simti acel ceva...Si sa nu conteze daca-s dragute sau mai putin dragute.
Dar de cele mai multe ori nu vrei sa incerci sa cunosti mai bine o femeie frumoasa,desi te-a atras ca si caracter, doar din cauza acelui "dar daca" pe care EL a avut grija, de cele mai multe ori indirect(poate  intr-adevar asa este el,tot ce-i frumos,rotund si apetisant ii suceste gatul) sa ti-l inoculeze.
Intr-o zi ai sa fii in locul...celeilalte.Se va intampla mai devreme sau mai tarziu,pentru ca toate femeile sunt frumoase.Cineva te va face sa te simti la fel...Un barbat va intoarce capul si dupa tine ignorandu-si femeia cu care este in momentul respectiv.Atunci vei intelege perfect.

Nu-ti trebuie atentia nedivizata a unui barbat ca sa ai incredere in tine ca Femeie.
Iti esti de ajuns.

P/S 1:)Daca o anumita doamna m-ar citi ar zambi amintindu-si de un anumit pulover si de o caldura naucitoare la Lacul Sfanta Ana:).Si tot aceasta doamna mi-a spus acum 25 de ani o fraza pe care nu am uitat-o niciodata si pe care mi-o reamintesc de fiecare data cand ma gandesc la ea :"Tu esti buna.Tu esti un om bun.Eu nu sunt.Si cateodata as vrea sa fiu ca tine":)
.....................................................................................................................................................................
P/S.2:)
Am avut o astfel de femeie in viata mea.Am judecat-o foarte gresit ,singura ei vina a fost dar faptul ca era frumoasa si foarte indrazneata.Si nu am putut fi prietene niciodata.
Si am fost femeia aceasta o data-n viata.Fara sa fiu frumoasa si foarte indrazneata.Am stiut din start ...si ea a stiut...M-a urat in felul ei fara sa fi avut vreo vina.Nu am reusit sa fim prietene niciodata.

Aparitia ei dupa douazeci si ...de ani m-a facut sa scriu acest articol.

Comentarii