Dacă

Ne place să visăm, să găsim soluţii, să inventăm, să fim creativi, să facem orice să evadăm puţin din realitate. Să ne gândim ce am face dacă am câştiga la loterie, dacă nu am fi luat anumite decizii, dacă am fi mers în altă ţară, dacă nu am fi întâlnit pe cineva…
Folosim foarte des pe DACĂ, poate pentru că nimic nu este sigur în viaţa asta şi oricât de palpabile ar fi unele lucruri, multe nu se pot nici simţi. Avem multe scenarii în cap şi ne place să credem că dacă am lua-o de la început totul ar fi diferit şi că am ajuns unde suntem tocmai datorită faptului că am luat deciziile potrivite.
DACĂ ne introduce multe întrebări şi probleme… ne introduce condiţii, opţiuni, temporalităţi improbabile, dar dorite de cele mai multe ori, interogaţii, negaţii şi cauze…
DACĂ este cauza pentru care multe nu se mai întâmplă. DACĂ este vinovat de faptul că eu nu am reuşit în viaţă, că nu am iubit suficient, că nu sunt fericită acum, că nu voi merge mai departe, că este prea greu.
DACĂ este singurul vinovat pentru care eu trăiesc acum aşa.
M-am hotărât să-l scot în vocabular, pentru că nu este nici măcar un cuvânt, ci un vestibul pentru a ne prezenta posibilităţi, iar mie îmi place să intru direct, fără preambuluri.
Pe DACĂ îl las diplomaţilor care nu doresc să jignească şi te iau pe după vişin, să faci ce îşi doresc ei.
Şi DACĂ eu nu aş scrie aceste rânduri, ce aş face?

Comentarii