Te rog pe tine , Zeu ! A toate cititor ...

''motto''

Un sunet mic din larma de cuvinte ,
Ce n-a rostit nicicând , neadevăr ,
S-a ridicat , timid , cât să-l înfrupte
Pe Zeul Timpului . Pe el, pe cititor ...

Iolanda S.@



În ziua-n care , fi-va ca să mor ...
Vă rog atât . Să nu-mi aduceți flori !
Să-mi dăruiți o jerbă-n albul din cuvânt
Ce nu-mi va ofili , nicicând , peste mormânt ...

Și-n ziua- n care , eu , va trebui să mor ...
Șoptiți-i vântului , amant de drepturi autor ,
Să-și cânte hora ! Altora ( pe ne-nțeles ) ...
În amintirea celei , ce  v-a hoinărit ! C-un vers ...



Știi ?! Zilei care , mă va împiedica să vin ,
Închină-i , rogu-te , pocalul tău de vin .
De ... vin și pleacă ... doar acelei care ,
Ți-a fost nectarul buzelor . Necuvântare  ...

Pe malul reavăn , morganatic de izvoare ,
Așează-te , te rog ! Să nu-mi stai în picioare !
Apleacă-te , că-ți vor șopti  cât am iubit ,
Balsamul lacrimilor lor . Pe veci ne-ndiguit ...

La poala munților , TU ,  uită-te în sus ,
Doinește-mi foșnet crud și proaspăt . De apus .
Când roata Soarelui  , trudită , s-o retrage  ,
Dă mâna Lunii  , blând . Și-nalț-o din văiage ...

Și-n ziua-n care , EU , n-am să mai pot citi ...
Deschide-mi pagini-nemurit ! Din poezii .
Și-ncet să-mi mai reciți  , dintr-un poem boem ,
CEVA  să-mi stea pe moarte !  Filă și blestem ...

Și te mai rog , ' nainte de plecarea încheiere ,
Cu palme-mi-cuprins , din sfânta mângâiere ,
Să nu-ți lași pleoapele să-ngenucheze lăcrimări ,
Pentru un AZI , ce-ți va rămâne ție , ca un IERI ...



Să-mi râzi , să-mi cânți , să-mi fii moștenitor ,
Să - mi * ȘOAPTE , CODRU , SOARE , LUNĂ și IZVOR *
Oricum și-oricând , sau orice-ți  dă prin minte ,
Că-ți amintește sunetul . Născutul de cuvinte ...

Te rog , nu plânge ! Zeii nu mi-i mânia !
Că-ți vor ucide ochii-n lacrimi din privirea mea ...
Și-ți vor tuna cu fulger , într-un potop de-amenințare ,
Că mor din vii ! Dar MÂINE-am să mă nasc . Nemuritoare !


Iolanda S.@

26.08.2011

Comentarii