Emigrant

Nuta Istrate GANGAN
WomanWithW


Sub geana mea ai viza de flotant
Sub sanul stang esti cetatean cu drepturi.
Dar iti voi revoca un drep fundamental
Pentru ca tu pulsezi in mult prea multe piepturi.

Iti voi inchide poarta dinspre strada
Ferestrele-s-inchise cu sapte mari zavoare,
Ai sa ingheti in ierni de asteptari si doruri
Si tot n-ai sa-ntelegi  durerea mea cea mare.

Tu esti   un vechi ziar uitat pe-o masa
Intr-un vechi birt  cu  musterii saraci,
Care intre-o  tigare  si-o cinzeaca
Joaca  la  risca  ultimii   pitaci.


Esti emigrant prin gandurile mele
Si te mai rasfoiesc din cand in cand,
Nu meriti sa imi calci nicicand hotarul
Si  nici  sa  zabovesti  la mine-n gand.


 Ai pariat iubirea si-ai pierdut amarnic
Si juri ca ma iubesti  in felul  tau
Dar cartile nu-ti ies si pierzi intr-una
Si sufletul ti-ai vinde sa ma castigi din nou

Tu m-ai pierdut la zaruri ,ieftin joc
Si m-ai vandut pe-un kil de matraguna
Tu ,fara mine nu valorezi un sfant
Si-ai sa sfarsesti la camatari arvuna.

Biet emigrant ,vei fi curand proscris.
Si nici macar de mila n-am sa-ti plang
.............................................
Dar,intre timp iti dau accesc la harta
Si te adapostesc sub sanul stang.

Comentarii