Interviu cu un bun prieten - Printre amintiri

Un vechi prieten, două cești de cafea și amintiri rostite într-un o cameră însorită într-o zi de toamnă... Pe geam se văd scuturându-se ultimele frunze, purtate lin de un vânt ce abia adie. Zidurile cenușii al blocurilor din vecinătate aspresc nuanțele ruginii ale toamnei, dar nu și amintirile. Îmi pregătesc pixul și hârtia și începem incursiunea printre aduceri-aminte...
 
Foto: corina-roth.blogspot.com
 
- Când ai venit pe lume?

-Într-o zi cu soare a unei luni de februarie foarte friguroase!

- Ți s-a spus vreodată ceva neobișnuit despre nașterea ta?

-Sincer, îmi amintesc povestile bunicii și ale mamei mele despre visele acelea de ursitori, atât.. (zâmbește

- Îți amintești ceva din primii ani de viață? Care este cea mai veche amintire a ta?

- Cea mai veche amintire a mea.. hmmm (se gândește)... Cred că aveam 3 anișori și-mi aduc aminte că într-o zi tatăl meu adusese acasă o broasc țestoasă...ca și animal de companie (zâmbește din nou

- Care este cea mai fericită amintire a ta din copilărie?

- Sunt cam multe și-mi este greu să aleg, de fapt îmi este greu să compar amintirile între ele, cele fericite, pentru că au însemnat pentru mine la fel de mult!

- Ce caracteristici ale bunicilor tăi îți amintești cel mai bine? Și ce ți-a plăcut cel mai mult la ei?

- Țin minte caracterul bunicului din partea tatălui, rece, puternic, corect, dar în același timp devotat familiei!

- Cum i-ai descrie pe părinții tai?

- Cea mai corectă și mai eficientă descriere a părinților mei, este întruchipată de mine și sora mea!

- Ce trăsături, calități, crezi că ai moștenit de la ei?

- De la mama, atracția pentru literatura și arte, de la tata, ambiția, corectitudinea, devotamentul.... și pasiunea pentru fotbal (râde

-Ce credințe și idealuri crezi că au încercat să-ți transmită părinții tăi?

- Ca orice adolescent, rebel, îmi e greu să-mi dau seama ce au vrut să-mi transmită, dar știu ce au reușit să-mi transmită, iar cel mai important a fost să fiu om de omenie!

-Ce sărbători, tradiții si ritualuri culturale sau familiale sunt importante în viața ta?

-Sunt importante sărbatorile ortodoxe, tradițiile poporului român, ritualuri...hmmm..le-am cam pierdut de vreo 3 ani deși încercam atunci când reușim, să fim aproape unii de ceilalți.

-Care a fost prima carte citită?

-Călușul cocoșat, de Lev Tolstoi.

- Care sunt amintirile tale cele mai vii din perioada școlii, a liceului, sau a facultații?

-Aici e foarte mult de spus, atât de mult că mi-ar trebui mult timp și spațiu să povestesc, dar poate cea mai importantă amintire vine din liceu, anul terminal, când am reușit ca și grup, clasă, să devenim foarte uniți, cei mai buni prieteni..la bune...și la rele. (zâmbește)

- În ce organizații sau activități ai fost implicat în școală?

-Organizații, nici una! Activități au fost multe, de la sport, la olimpiade, de la voluntariat la organizari de concursuri, festivitati, competiții!

- Care a fost cea mai importantă lecție de viață în afara școlii?
- Cea mai importantă lecție a fost că niciodată nu trebuie să mă bazez pe alții că-mi vor binele!

Ce ai învățat despre tine însuți în toți acești ani?

- Că știu și pot să îndur foarte multe, că pot primi ’’lovituri’’ oricâte, dar voi reuși mereu să merg mai departe dacă am sufletul curat și împăcat cu ideea ca ceea ce fac e bine!

- Care erau speranțele și visele tale când ai devenit adult?

-Am avut foarte multe speranțe și vise, încă mai am, ....să reușesc să fac ceva bun pentru semenii mei! Casa, mașina, lucruri de gen...nu am considerat niciodată ca fiind un vis. ..ci doar ca ceva necesar și ce trebuia dobândit!

- Ai realizat ceea ce ți-ai dorit sau ambițiile tale s-au schimbat?

-Din multe puncte de vedere da, din punctul meu de vedere...viitorul sună bine (zâmbește) 

- Care sunt valorile în cazul cărora nu ai vrea să faci niciun compromis?

- Nu prea fac de fel, iar atunci când fac sunt lucruri mărunte, doar pentru a ajuta pe cineva!

- Care este cel mai mare ideal spre care tinzi? Ce anume ai dori să realizezi astfel încât să simți că ai o viață împlinită?

- Cel mai mare ideal...hmmmm......să știu că le-am lăsat copiilor mei o lume în care pot să trăiască în pace și armonie cu toți ceilalți!

... iar cafeaua aburindă își răspândește aroma în întreaga încăpere însorită, printre amintiri despre trecut și viitor...

Comentarii