Hiena

Avea convulsii si toata partea dreapta era pe jumate inerta. Cu toate astea se misca, tarandu-se usor intr-o parte, dar se misca, si o facea intr-o atitudine de joaca, de caine tanar, cu limba scoasa si nasul in sus. La un moment dat s-a asezat langa un stalp si s-a lasat in voia spasmelor, ca si cum ar fi asteptat. Asta cred ca a fost ce m-a revoltat cel mai tare. M-am intors din drum, am luat-o si am dus-o la veterinar. M-a lasat. Ma stresasem ca n-o sa ma lase, pentru ca desi pui, era de talie medie sau mare, nu stiu, iar eu ma miscam greoi cu ea. Ma gandeam la epilepsie, la vreo lovitura la cap, la paraziti in ea sau pe ea. Jigodia e un virus care afecteaza majoritatea tesuturilor din corp prin intermediul sangelui. Formele sunt diferite dar cea mai grava e cea pe fond neurologic. Exista tratament dar nu recuperare. Cu alte cuvinte, animalul are 10% la suta sanse de supravietuire (pe net am gasit procente mai incurajatoare), si nu va recupera niciodata tesuturile afectate. La test a iesit negativ, doctorita insa mi-a zis ca e foarte ciudat, pentru ca ce vede la ea si pe ea e mult prea tipic de jigodie. Testele cica ar fi sigure asa ca concluzia ei pentru azi a fost ca e posibil sa fi trecut prin boala si cumva sa-i fi supravietuit chiar si fara tratament, si sa fi ramas cu spasmele. Am internat-o pentru o noapte timp in care ei vor verifica orice alta varianta de care stiu. Pana maine seara trebuie sa hotarasc ce fac. Probabil ca dupa ce-i dau tot ce-i pot da pentru intarirea imunitatii ar trebui sa o duc de unde am luat-o. Mai erau caini acolo, unul dintre ei m-a urmarit chiar o vreme cat am fost cu ea in brate.
Revazand acum tot, ma intreb daca actiunea de a lua-o de acolo in cele din urma a fost ok, pentru ca utila n-a fost.

P.S. I-au zis Hiena, pentru ca arata ca o hiena doar ca era caine. M-au intrebat inainte, dar mi-a fost frica sa-i dau nume.

Comentarii