Menestrelul Internetului și al său ”Dor de toamnă”

Interviu cu Bogdan Curta - o voce cu inflexiuni deosebite, un suflet de poet și o chitară - ”un om pentru care sufletul, sentimentele, spiritul... sunt mai presus de orice”.



La ce vârstă ați început cariera artistică și ce v-a atras în mod deosebit?

Sincer, nu știu care a fost momentul în care joaca și bucuria de a cânta s-au transformat în profesie, dar bucuria de a descoperi muzica și de a trăi mereu în preajma ei a devenit odată cu trecerea anilor din ce în ce mai mare. Muzica devenea și continua să devină pentru mine tot mai fascinantă și mai interesantă, fiindu-mi deopotrivă bucurie și balsam pentru suflet.

Care sunt genurile muzicale pe care le abordați?

Dorința mea este ca în urma a ceea ce sunt să rămâna ceva.  De aceea am ales să cânt liber ceea ce simt și ceea ce doresc să rămâna pentru cei care vor veni în urma mea.
Nu m-am cantonat într-un singur fel de a cânta și percepe muzica. Lumea muzicii e mult prea interesantă ca sa admiri și să creezi într-un singur fel o viață întreagă. Fiecare gen al muzicii adevarate e un diamant care merită sa fie admirat, prețuit și șlefuit. De aceea, cânt muzica folk cu aceeași plăcere cu care cânt tango, jazz-ul anilor 30, balade, muzică ușoară sau colindele dătătoare de lumină.

Cum se descrie artistul Bogdan Curta? Dar omul din spatele artistului?

Artistul Bogdan Curta e perfecționist și nu vrea să facă niciodată compromisuri.
Omul Bogdan Curta e ca  oricare altul dintre semenii lui; un om simplu... conștient că atât el cât și noi, oamenii,  în marea noastră trecere prin viață, venim dinspre eternitate pentru a ne reîntoarce tot în eternitate, un om pentru care sufletul, sentimentele, spiritul... sunt mai presus de orice.             

Unde ați concertat până în prezent? Ați avut spectacole și împreună cu alți artiști?

Am concertat în numerase locuri, atât în țară cât și în străinatate: Cluj, București, Brașov, Constanța și în aproape toate orașele importante. Am avut bucuria să cânt și în Franța, Belgia și Germania, în special pentru românii din diaspora.

Spuneți-mi, vă rog, câteva momente importante din activitatea dvs.

Fiecare zi în care imprim, compun ceva sau cânt undeva, e la fel de importantă. O încărcătură spirituală mai aparte a avut-o ziua în care mi-am lansat volumul de versuri și aforisme intitulat "Dor de  Primăvară". Mi-au fost alături toți cei dragi și aacesta a fost cel mai important lucru atunci.  Deosebite au fost și momentele în care am lansat discurile "Dor de Crăciun" și  "Aripi de Înger".

Ce piesă din repertoriul dvs considerați că vă reprezintă cel mai mult?

E ca și cum ai întreba un părinte pe care dintre copiii lui îl iubește mai mult. Sincer, deși am încercat să dau un răspuns, nu o pot face. Cred că tot ceea ce am scris și compus, văzut ca întreg, mă reprezintă.

Știu că vă numărați printre cei mai iubiți artiști de pe Trilulilu și că ați primit din partea fanilor distincția neoficială de „Vedetă Trilulilu”. Care este melodia cea mai îndrăgită de cei care accesează acest site?

E adevărat că muzica mea a avut mare succes pe internet: Trilulilu, Facebook și mai nou cel mai impresionant efect e pe Youtube, dar cred ca cea mai iubită piesă, mai ales pe Trilulilu, este "Dor de Toamnă".

Ce planuri de viitor aveți?


Pe viitor doresc lansarea unui nou disc de colinde în luna Decembrie, iar apoi vor veni un nou CD cu muzică folk , un alt disc cu muzică ușoară, un disc cu muzica anilor 30, un CD cu piesele mele cântate în limba franceză, un nou volum de versuri și un nou site.

Iar acum, în încheiere, un mesaj pentru fanii dvs?


Dragii mei, sper ca muzica mea să vă aducă lumină și bucurie. Vă mulțumesc pentru că ați fost alături de mine și de ceea ce am scris și imprimat până în prezent. Îmi doresc ca și pe viitor să fiu de folos sufletelor dumneavoastră.



Interviu realizat de Alice Boboc

Comentarii