...doar emotie

Nuta Istrate Gangan


Gutuile sunt inca  mici si verzi.
Si frunzele sunt inca verzi.

Vara floridiana este inca in plina putere si toamna va fi tot un fel de vara dar mai molcoma si mai putin verde.
Dar nu-i asa ca se simte toamna?
August nu ma impresioneaza deloc..In mintea mea are ceva de...februarie)Nu ma intreba de unde imi vine chestia asta dar simt aceste doua luni ca luni neutre.Cald si atat.Rece si atat:)

Desi imi place februarie cand e un martie timpuriu si-mi place ca septembrie sa aiba un pic de august:)
Am obsesii autumnale...Si amintiri autumnale dintr-o alta viata ...dintr-o alta toamna.
Si totusi...
Imi simt sufletul  ca o frunza uriasa verde ...care incetul cu incetul sub lumina si caldura unui soare bland...in adierea unui vant lenes,devine aurie.
Acum cateva saptamani am vazut o padure verde ,foioase amestecate cu conifere si am putut deslusi o duzina de nuante de verde.Am zambit melancolic si mi-am dorit sa fi fost toamna.Iti inchipui ce nebunie de culori de la verde inchis ...galben,portocaliu,rosu ruginiu...?

Stiu ,ti se pare prea mult obsesia asta a mea cu si despre Toamna.Nu pot sa o explic,intotdeauna a fost asa.
Toamna este pentru mine o stare de fapt:)O chestie mentala.Am momente cand doar imi imaginez padurea toamna,intr-o zi de septembrie tarziu,cu soare caldut si vant moale...Lumina pala a soarelui se alinta in auriul transparent al frunzelor si in parul meu,pasii mi se ratacesc voit pe poteca lina,trupul meu devine constient de faptul ca vara a plecat cam de multisor si curand ploile reci de noiembrie imi vor transforma pasiunea pentru ploaie in dorinta de a simti trupul tau cald lipit de al meu.
Nu zambi...:)
Singurul lucru pe care-l poti face este sa ma cuprinzi in brate si sa ma tii o vreme acolo.O vreme mai lunga pentru ca toamna ,inexplicabil imi adanceste senzatia de singuratate.Si in bratele tale nu as fi niciodata singura.
Imbratiseaza-mi trupul care se ghemuieste cuminte si ascultator langa trupul tau.
Dar daca mi-ai putea imbratisa sufletul...
Suflet care acum ,in prag de toamna nu e nimic altceva decat o uriasa emotie.





"Toamnă a deliciilor ! Sufletul meu cel mai adânc este cununat cu ea; dacă aş fi o pasăre, aş zbura de-a lungul întregului pământ în căutarea a noi si noi toamne." - George Eliot

Comentarii

Trimiteți un comentariu