24 iul. 2011

Fugărit de răspunsuri


“…Fugea el, fugeam şi eu. Îl strigam, dar degeaba. El fugea şi mai tare. Până l-am pierdut din vedere pe o stradă mai deocheată, plină de cârciumi sordide…”
Închid cartea uşor apoi privesc spre cer. Se înorase, vântul suflă cu putere, o să plouă.

Acum eu sunt cel care trebuie să fug, dar mă gândesc să nu o fac, şi dacă mă plouă ce se întâmplă, o să mă ude puţin…?
Îmi pun cartea în geantă şi mă ridic de pe această bancă şubredă, aş mai vrea să îmi continui lectura dar vremea aceasta năprasnică nu mă lasă. Sunt fugărit ca şi personajul din cartea pe care o citesc, dar de data aceasta eu sunt cel fugărit, mă întreb de ce nu fugăream eu pe cineva, aşa îmi relatase ultimul pasaj pe care îl citisem. Personajul principal alerga după raspunsuri… după confruntare. Şi eu am întrebări, şi eu vreau răspunsuri.
Un câine maidanez îmi atrage atenţia. Stă pitit într-un colţ, doarme… el nu are întrebări, mă găndesc că poate el are toate răspunsurile, doar acelea care îi sunt lui folositoare „acolo primesc măncare, aici pot să dorm…” Lumina bliţului de la aparatul foto îl trezeşte, nu vroiam să îi stric somnul, se uită puţin speriat la mine, poate acum îşi pune întrebări, de ce oare l-am trezit, oare îi dau ceva să mănâmce sau o să îl lovesc?
Acum câinele se simte fugărit… de mine.
Îl las în pace, trebuie să ajung cât mai repede acasă, nu vreau să mă plouă…
La câţiva metri mai în faţă, pe o altă bancă, o fată îşi închide brusc telefonul, se ridică şi pleacă. Vorbise mult la telefon, mai mult în şoaptă, priveam o oarecare tristeţe pe faţa ei…
În maratonul meu dus cu picurii de ploaie am putut sa observ ca începuse să plăngă, se ţinea în acelaşi timp tare, parcă nu vroia ca lacrimile să îi strabată obrazul. Mă îndepartasem căt mai mult de ea, eu în drumul meu, ea în direcţia ei… Parcă această ploaia ar fi vrut să o mangăie, să îi alunge tristeţea, să o acopere.
Acum ea este cea fugărită, de sentimente, de întrebări, lacrimi…

Tlaloc este zeul ploii, oare el de ce fuge?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Postare prezentată

BLOG POWER!

Asa cum am decis aseara, astazi este prima editie a concursului de blogging interactiv Blog Power, menit sa stimuleze creativitatea bloggeri...