...Daca ai un dor ce te framanta...

Nuta Istrate Gangan


Am vazut pentru prima data muntele in realitate...si realitate inseamna ,vazut atins ,urcat,simtit...pe la 16 ani.In Brasov,pentru ca inainte de Brasov,in vacanta, "ma trimiteau ai mei cu curcile" ,vorba poetului.Imi placea mai mult scoala decat vacanta ,adica:)

Am fost fermecata de atata maretie:)Si eram doar pe Piatra Mare ,daca stii ce vreau sa zic.Dar jos,la picioare mi se rostogolea orasul,si in nari simteam mirosul acela grozav de verde aramiu(era sfarsit de septembrie brasovean).
Urcasem cu niste colegi ,pe la Sapte Scari...cabana inca mai exista pe vremea aceea...am mers pana sus, pe Platou.
Mult mai tarziu cand iesitul pe munte imi devenise sport national am urcat pe Piatra Mare sa vad liliacul alb,planta specifica Pietrei Mari.
De atunci am inceput sa iubesc muntele.Mai ales ca mi-a scos in cale oameni minunati cu care am ramas prietena pana in ziua de astazi.
Ani la rand ,aproape in fiecare weekend, pentru mai bine de un deceniu muntele si oamenii lui mi-au fost aproape.Cu veselie si tandrete ,cu cantece ,cu nopti lungi si nedormite in jurul unui foc, in acorduri de chitara:)

Timpul a trecut.
Viata mea a luat o alta intorsatura si muntele a fost inlocuit cu oceanul.Stiu...reala "diferenta de la cer la pamant":))



Zilele trecute am vazut un pic din Canadian Rockies.Maretie si splendoare.Dantela de piatra oglindita in lacuri de culori inimaginabile.Cand verzi...cand albaste ...Bucegii ,Piatra Craiului si lacurile Retezatului adunate impreuna sub acelasi petec albastru de cer.
Nu pot sa spun insa ca am vazut munti mai frumosi decat ai nostri,dar nu cred ca gasesti in prea multe locuri pe planeta aceasta lacuri atat de deosebite.
Cum o fata frumoasa  spunea:
."..where the grass is green...and the skies are blue...and where is this refreshing smell of young forest...and the purple mountains are looking down and majestic into the turquoise lakes..."
...acolo unde iarba este verde ...si cerul este albastru...acolo unde miroase a padure tanara... unde muntii violeti se oglindesc maiestuos in lacurile turcoaz":)

Am stat in iarba verde care avea exact acelasi miros si acelasi "sentiment" ca iarba de acasa.Daca as fi inchis ochii m-as fi simtit ca acum douazeci si ceva de ani ,sus pe Platoul Pietrei Mari:).Sau la umbra unui copac aramiu,in Plaiul Foii.
Mi-au placut muntii acestia.I-am imortalizat si i-am adus cu mine la malul oceanului.
Dar...vacanta a trecut...si deja ...parca nu mai am amintiri.
In schimb m-au invadat celelalte amintiri ,cu alti munti,cu un alt cer...sub un alt cer...
Si am realizat ca au contat muntii ,ca a contat iarba verde,a contat mirosul de fan proaspat cosit si gustul ciorbei cabanierei de la Diham...noptile lungi alintate de sunetul unei chitari indragostite...
Da ,toate acestea au contat alaturi de lacurile dureros de albastre ale Canadian's Rockies.
Dar cel mai mult au contat oamenii...
Oamenii cu care am impartit toate aceste frumuseti.
Si atunci ...si acum:)

Wedge Pond,Kananaskis Country
Lake Louise
Lake Morraine
verde
albastru

Comentarii