Sus pe cer ...

Cu gesturi delicate şi umeri dezgoliţi ,
Cu ochi de întuneric , de noapte consfinţiţi ,
Îşi plimbă evantaiul , c-o graţie nocturnă ,
Şi răcoreşte lumea , cu unda-i taciturnă  ...

Fardată e pe pleoape , cu praf cules din stele ,
Pe deget , doi luceferi îşi poartă ca inele ,
Şi-şi tot priveşte chipul , în luciul de pe lac ,
Când , mândră se foieşte-n imensul ei iatac ...

Condurii-s argintii , meştesugit lucraţi  ,
Păşeşte graţioasă , cu paşi străfulgeraţi ,
Se-ndreaptă fără grabă , păşind prin constelaţii ,
Şi trena-i lasă-n urmă un foşnet de-ondulaţii ...

C-o lubrică mişcare , dă norii la o parte ...
Vrea să-şi deschidă balul ! Cortina le-o desparte !
Şi face-o reverenţă cu-atâta nonşalanţă ,
Că-ntreaga galaxie i-un val de consonanţă ...

Se-nvârt ca niste iele , năstruşnicele stele ,
Şi râd pe înnoptate , ca nişte madmoazele ,
Se urcă-n carul mic , se-anină de cel mare ,
De-ai crede că tot cerul , i-un parc de lampadare ...

Zâmbeşte blânda lună , da-i înnorat surâsul ,
Când ştie că-n spre ziuă , voit , va opri dansul ...
Şi balu-şi va închide , notând prin scadenţare ,
Câte steluţe nu-s ... Că-s stele căzătoare ...

Îşi şterge pe furiş , c-un nor , un bob de rouă ,
Şi balul îl opreşte , clipind pe-o zi mai nouă ...
Sperând că în cădere , şi-n vals rostogolit ,
Îndat ' ce-au atins solul , în maci au înflorit ...

Meteroriţi , comete ... sau aştrii zvăpăiaţi ,
Desprinşi din dansul nopţii , în flori sunt preschimbaţi ,
Ne-au deghizat pământul , în strai multicolor ,
Pe care , câteodată ... mai plânge câte-un nor ...

Fiicei mele , Diana-Ioana , care ( de mic copil ) atunci când voia ceva , sau pur şi simplu mă ( sau se ) răsfăţa , îmi recita , clipind , într-un irezistibil * şantaj * sentimental  gesticulat , aceeaşi poezie ...

* Sus pe cer sunt multe stele ,
Pe pământ sunt floricele ,
Dar nici una dintre ele ,
* Nu-i * ca ochii mamei mele ...

La mulţi ani , tuturor steluţelor-copii ce strălucesc în viaţa voastră !

Erată ...
1.Ştiu că e numai un luceafăr , dar eu cu Diana am inventat doi , ca să nu fie tristă niciuna dintre noi ...
2.Se scrie * mademoiselle * ... da' ce-mi place cum sună * madmoazele * ...
3. * Nu-i * , nu-i greşeală ... dar are o intonaţie absolut personalizată pe care nu o puteam reda decât aşa ...

Iolanda S.@
01.06.2011

Comentarii