Balada cuvântului

Mi-am sinucis cuvintele ! Din nerostire ...
Le-am pus pe cap , veşminte , din ciudate voi ...
Le-am strâns pe toate , în neagra prevestire ,
Şi le-am jelit , spasmodic , fără foi ...

Au decedat subit ! Consoane şi vocale ...
S-au stins pe veci ! Gemând sub intonatii !
Inflexiunea stinsă , în chinuri agonale ,
S-a pristăvit , pe-nscăunări ! De situatii !

La masa tristă , a literelor moarte ,
Cernite gânduri , mă priveau tăcând ,
Şi se-ntrebau din ochi , dacă se poate ,
Să-şi scrie necrologu-n alb ! Fără vreun rând ...

Din liniştea deplină , ce-mi împărţea tăcerea ,
O lacrimă de cer , se scurse-n nefiresc ,
Şi-o voce blândă , caldă , îmi scrise moştenirea ,
Pe-o masă rătăcită ... A celor ce iubesc  ...

* Cuvântul ţi l-am dat , cuvânt de-onoare !
De ce vrei tristă , azi , TU să-l îngropi ?!
Destin ţi-este cuvântul ! Şi-i fără devoalare !
Mormânt le e cuvântul , doar celor mizantropi ...

Tu l-ai lăsat să curgă ! Căldură-n sentimente !
L-ai îngrijit , scriindu-l ! Pentru că l-ai iubit ...
Nu l-ai trădat ca Iuda ! Şi n-ai resentimente ...
Din gânduri şi din suflet , el , ţi-este plămădit ...

Să faci cum ştii mai bine ! Să-l dai precum ţi-am dat !
Să laşi cartea deschisă ! Şi-l scrie pe curat !
Din el , fă moştenire ... zâmbindu-l mlădiat !
Cu drag să îl citească ! Şi cel încondurat ...

Trufia din cuvinte sau falsa ei pudoare ,
Ajunge printre rânduri , doar supraliminare ...
Se pierde-n infiltrare , ca ploaia în pământ ...
Şi-acelora li-i locul , să zacă-ntr-un mormânt ! *

Cu fals şi cu trufie , promit că n-am să scriu ,
N-am haruri şi talente ! DAR OM , ALEG SĂ FIU ...
Nu vreau morminte goale , din litere sărace ...
Ce-şi afl-ademenire , prin suflete pândace ...

La masa dimineţii , îmi fac recensământul ...
Mi-am moştenit iubirea , plătind cu-anticipare ,  
Din cumpene de gânduri , mi-am înviat cuvântul ,
Şi-l las ca moştenire ... După reconvocare ...


Merită ca cineva , oricare dintre noi , 
să-şi îngroape cuvântul în tăcere , 
doar pentru că celălalt de-alături , nu a învăţat 
să-l exprime corect , rănind exprimarea ?!


Iolanda S.@
10.05.2011

Comentarii

  1. :) daca ai sti cat ma bucura ca nu ai renuntat :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Dacă ai ştii cât mă bucură că * nu m-ai abandonat * ... Weekend cu împliniri , Liviu !

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu