The Nightmare....


....''Cosmarul''....este (poate) cea mai cunoscuta pictura a lui Henry Fuseli...

Vorbeam zilele trecute cu o prietena despre gothic style...am o usoara slabiciune pentru gothic - si nu ma refer aici si acum la stilul arhitectural si nici la cel muzical - noi vorbeam despre moda :)


Gandul mi-a fugit spre Fuseli....pentru ca in''The Nightmare''se regasesc inceputurile picturii gothice...
Nu am pretentia ca ii cunosc opera....sunt cateva tablouri care imi plac pentru ca ating acel dark side care exista in fiecare dintre noi...fie ca recunoastem sau nu....si pe care trebuie sa invatam sa-l controlam....


Tabloul reprezinta o femeie care doarme intr-o pozitie deloc comoda...se considera ca aceasta postura incurajeaza cosmarele...pare total abandonata visului... Un incubus sta pe pieptul ei...ai senzatia ca te priveste fix in ochi.... Legendele spun despre incubus ca reprezinta un demon sub forma de barbat care intretine relatii sexuale cu fete - femei in timpul somnului.... Cuvantul incubus vine din limba latina si se traduce cam asa : "eu stau intins deasupra"("in" inseamna "deasupra" si "cubo" inseamna "eu stau intins").




Va las sa priviti....dar...sa nu va lasati prada....''Cosmarului''.....

Comentarii