Living in America(1)

 Nuta Istrate Gangan



....Bineinteles ca primul lucru pe care orice om cu scaun la cap il face in America este sa-si caute un job.Si marea mea surprindere a fost cat de mult vechiul nostru PCR(pile,cunostinte si relatii)functioneaza in USA.Numa'ca aici se cheama Recomandare.Si ...ma recomanda una dintre noile mele cunostinte romano-americane...ma duc ...trec de toate hopurile...si pic cu brio la testul de droguri.Asta la exact o luna dupa ce sosisem in tara tuturor posibilitatilor.Cu o seara inainte de test am avut o durere ingrozitoare de cap ,am luat un ceva pe care. bineinteles am adus din Romania..''.Did you take any drugs?''''-Oh,no''...zic eu confidenta ...nefacand legatura intre drugs si medicine...drugs=marijuana....medicine=ce-am luat eu aseara...si de la mica neintelegere...am ajuns la ,,suspect'' si bineinteles ca ...jobul s-a dus.
...Dar tot raul a fost ...spre bine.
Dupa putin timp vad un afis intr-un geam ...o prietena imi spune ..'O.yea...du-te si aplica a mai avut o romanca si tare i-a placut de ea"...zis si facut...Magazin de Parfumuri ...intim...aproape de gazda...stiam ca e un tip care o sa -mi ia interviu ...ma imbrac dragut...chic...cu o umbra de decolteu...fusta de o lungime decenta dar ...destul de stramta... tocuri...nice hair,nice make-up...all bright and shiny...uitand total ca sunt ,,suspecta,, intru ...si ...yep ...''the man'' era evreu ortodox,cu palarie,perciuni,haine negre...si cu toata intelepciunea Torah-ului in priviri.Fusta mea cea decenta a devenit total indecenta...decolteul...respira de unul singur....Bineinteles omul a ramas un intelept si m-a angajat...cu vechea expresie americana ..''.Cand poti sa incepi?'''.''Luni''--''How about...maine?''
In scurt timp a concediat persoana care lucra in schimbul doi...mi-a dat 12 ore pe zi...am transformat micul parfum shop intr-un loc chic...unde poti bea un ceai sau o cafea...cumperi un parfum asculti un fel diferit de muzica...(americanii nu prea stiu altfel de muzica decat a lor),,Wow...this is romanian folk music...?!!Beautiful!!!.''...Si bineinteles poti vorbi putin si cu fata care lucreaza acolo si care are un ''accent fermecator'' Eu ,pe vremea aceea vorbeam de parca am fost la cursuri de engleza cu Ion Iliescu.Mai tarziu seful...vazand ca pot sa fac inventarul de'' mana'' si sa-i calculez profitul cu creionul...mi-a propus sa vin in Miami ,la ''Compania Mama'' si sa-i fac contabilitatea.Atunci mi-am dat seama ca as fi putut avea o cariera in finante...Rabinul care mi-a fost sef pentru doi ani a fost unul dintre cei mai inteligenti barbati pe care i-am intalnit vreodata.Fusese pilot pe avioane de lupta in Israel,a luptat in Liban...a parasit Israelul desgustat de ceea ce guvernul lui facea la ora aceea..fiind sigur ca a luptat degeaba...si ca tovarasii lui au murit in zadar...a venit in America sa-si creasca si sa mai faca copii...vreo sase cred avea pe atunci ...devenise rabin...si schimbase avionul de lupta cu ...parfumurile.Dupa ce am plecat eu de la companie ...a plecat si el inapoi in Israel...pentru ca niciodata nu i-a placut sa plateasca taxe...si americanii nu glumesc.Si acum imi aduc aminte de toate dicutiile interesante in care el imi spunea ca poporul lui e poporul ales si eu cu acelasi 90% chic 10%sexy -good for the business style il tachinam,,Eu cred ca Moise totusi n-a inteles chiar atat de bine mesajul''

Comentarii