De ce citim?

Mijloace de transport in comun. Oamenii citesc. Oferta este larga. Ziare cu tiraj mare au campanii de promovare a cartilor. Au succes. Vanzatorii spun ca la ora 7, stocul este epuizat. Acest lucru ma bucura.
Imi place sa daruiesc carti, ba chiar sa si imprumut. Eu tratez cartile ca pe fiinte vii. Nu alterez paginile indoindu-le, caci stiu ca sufera. Nu apas cotorul cartii, caci durerea e intensa. E ca un junghi.
Iubiti cartea la propriu si la figurat. Pastrati-o si pentru generatiile viitoare.
Dar, de ce citim? Doar ca sa avem o preocupare? Folosim pildele, solutiile ce reies din carti?
Intr-o perioada am citit multa psihologie aplicata. Mi-a folosit. Eu sper ca lectiile sa-mi foloseasca pentru o lunga perioada.
Mi-a placut si "Codul bunelor maniere". Cand am cumparat-o, o prietena mi-a spus ca eu nu am nevoie, dar credeti-ma, oricine are nevoie. Traim intr-o perioada urata, mitocaneasca, in care, daca ciocani la usa sau spui multumesc, esti privit ca un ciudat. Dar sufletului tau ii face asa bine sa fii ALTFEL, de fapt sa fii OM CIVILIZAT.
Imi plac jurnalele. Incerc sa invat ceva de la acei oameni. Incerc sa iau de la fiecare om ce are bun. Toti suntem buni si rai. Difera procentul. M-a impresionat jurnalul Marthei Freud: o femeie cu bun simt, puternica si desteapta, care a stat in umbra sotului. O mama devotata, sotie intelegatoare si dedicata -desi se simtea ignorata uneori- dar mai presus de toata o femeie sensibila si rabdatoare. Un model de femeie, chiar si pentru zilele noastre.
Acum, citesc "Jurnalul unei scriitoare" de Virginia Woolf. O femeie care a iubit, a scris, a citit temeinic si foarte organizat, cu termene limita, dar nu a fost mama. Si a regretat asta.
Cititi. Trageti concluzii si aplicati -cat se poate- in viata de zi cu zi.
"Citeste. Citind mereu, mintea ta va deveni un laborator de idei si imagini, din care vei intelege sensul si filozofia vietii." M.Eminescu

Comentarii