Destin încrucişat ... (de Iolanda S.)

                                     Încrucişează-mi limba ! De-acum şi-ntotdeauna! 
Şi fă-mă , Doamne , azi , să nu mă vând păcat ...
Să ard în templul clipei , fără să-mi pierd arvuna ,
Ce-am strecurat-o-n visu-i , cu suflet ne-ntinat !

Încrucişează-mi lutul ! C-o apă de izvor! 
Mă fă pereţi de vas , din care el va bea , 
Iar gura-i să atingă , c-un dor absorbitor ,
Aleanul picăturii , din revărsarea mea ... 

Încrucişează-mi vântul ! Cu un senin de zare ! 
Şi-mi fă pe an ce trece , din timp , alt anotimp ,
Să pot dansa cu sorţii , zvârliţi de-o întâmplare , 
Deşi-am vibrat distanţă , sfârşită-n contratimp ... 

Încrucişează-mi zorii ! Trimite-i spre amurg !
Parfum de înserare , să îmi răsară-n gânduri , 
Să-i simt divinitatea , în mâini de Demiurg , 
Ce-mi modelează mintea , nescrisă printre rânduri ...

Încrucişează-mi tâmpla ! Pe ziduri înălţate ! 
Dezleagă-mi şovăiala , din temniţa-ndoielii , 
Să-l las să-mi dăruiască ... alint , sărut şi şoapte ,
Fără să-mi plâng neşansa , la ziua împărţelii ... 

Încrucişează-mi gândul ! C-o boltă de senin ! 
Arcadă-n curcubeee , din gânduri să-i sculptez ,
N-am să cioplesc cu rime , în stilul leonin , 
Dar inima să-i darui ... să simtă cum vibrez ...

De nu va fi posibil , nimic din toate-aceste , 
De nu îngădui firii ... fireasca-ncrucişare , 
Te rog pune-mi un lacăt , şi-oblon pe sentimente , 
Pe poarta-nfăptuirii , zălog de-mponcişare ... 

Şi-mi dă putere , Doamne ! Să-nfrunt o împlinire! 
Să fac o barieră din ... NU ... şi NU ... şi NU ... 
Dar să nu-mi dai regretul , prăsit de-o-ademenire , 
Că-n cartea vieţii mele ... destinu ' ... l-ai semnat doar TU ! 

Iolanda S.@
20.11.2010

Comentarii